Friday, July 31, 2009

::hari ini::

sebelum itu mahu ucap tahniah kepada pemenang FTM PENANG 2009

saya sudah masuk ke pejabat semula
setelah MC 2 ari

sudah sudah boleh bercakap mcm biasa (walaupun volume'nya' tidak sekuat selalu)
saya tidak boleh cakap banyak, kena rehatkan tekak

saya mahu teruskan aktiviti selepas waktu kerja
mlm ini saya mahu tengok THE PROPOSAL dgn Fadz

saya mahu telefon ayahanda dan bonda
mahu bagitahu yang saya rindukan mereka yang teramat sangat!
(nanti saya pulang bercuti satu bulan)

saya juga mahu telefon si dia
setelah beberapa hari berbalas sms sahaja, tanpa dapat mendengar suara si dia
(tunggu aku pulang! aku mahu kacau kamu hari-hari)

saya mahu makan kek dan ais krim ari ini
makanan yang paling saya teringin nak mkn masa demam ari tu!

saya mahu continue shopping
ari ini saya mahu beli 'handbag' baru
(jangan tak tahu lepas pegi jumpa doc ari selasa lepas dlm keadaan masih pening aku sempat beli dua dress biru)

selepas esok...
saya akan bercuti selama sebulan dan pulang ke JOHOR~~~

Tuesday, July 28, 2009

RINDU


Aku di sini RINDU kamu, benar

Jika RINDU datang pada kamu, bermakna ia bermula dari aku

Sehingga itu tunggu aku pulang, jangan berhenti RINDU aku di sini

RINDU aku tidak pernah berhenti, walaupun dalam mati aku yang sekejap

Kamu akan tetap tunggu aku, walau aku bisu?

Aku tetap tunggu kamu, walau kamu membisu

Aku membisu bukan aku mahu lari, tapi maaf…aku yang kamu tidak pernah berhenti rindu ini, telah TUHAN ambil nikmatnya untuk berbicara

Cinta aku datang sebelum aku boleh berbicara dengan kamu, makanya walau kamu tidak mampu lagi berbicara aku tetap RINDU, SAYANG dan CINTA kamu

Terima Kasih,selamat malam

Selamat malam, untuk kamu yang tetap aku RINDU





*terima kasih TUHAN kerana dia masih rindu aku walau aku kini sudah menjadi bisu, aku sudah belajar bahasa isyarat, cabaran dariMu yang aku terima dengan redha

Monday, July 27, 2009

air mata tumpah




hari ini hari aku mahu menangis semahu-mahunya, kerana apa?
kerana aku sudah lama tidak menangis.
hari ini aku biarkan air mata aku tumpah bak empang pecah...
menahan tangisan yang sudah aku tanggung berbulan-bulan
bukan mahu tunjuk ego...aku ini sukar menumpahkan air mata
aku suka ketawa dan senyum - itu aku
anak mata aku ini sebenarnya selalu membendung air mata
dan aku selalu medongak ke langit bila aku mahu menangis dengan harapan agar air mata aku tidak tumpah

TUHAN,aku syukur kepada-Mu
kerana pagi ini aku masih mampu mencelikkan mata melihat Maha Hebat seni tuhan
mendengar patah bicara suara alam
aku masih mampu menggerakan tubuh
dan kaki aku ini masih bisa melangkah
cuma pagi ini aku bangun tanpa suara
semua patah kata tersekat di kerongkong
dan aku masih bersyukur…

TUHAN, terima kasih dengan setiap dugaan yang engkau beri
aku belajar tentang erti hidup, cinta dan air mata
titis air mata yang tumpah ini bukan bererti aku sudah mahu angkat bendera putih
tidak!
ayahanda selalu kata aku ini memang lahir dengan semangat juang yang tinggi
aku ini pernah bertarung nyawa, bukan sekali tetapi 3 kali sepanjang aku hidup
aku ini pernah terbaring kaku tanpa suara berbulan-bulan lamanya
aku ini pernah tidak mampu makan dan mandi sendiri
ayahanda sanggup berjaga malam ketika semua penghuni alam enak beradu
menahan muntah aku yang keluar tanpa henti saban malam
bonda tanpa pernah merungut, memandikan aku setiap hari,menyuap aku makan dengan harapan aku cepat sembuh
terima kasih bonda, ayahanda
aku tidak akan kalah
aku tetap mahu hidup, aku mahu menjaga bonda,ayahanda dan adinda-adinda ku
setiap hari aku berdoa agar aku cepat sembuh dan berikan aku peluang
tuhan, setiap dugaan Mu, memberikan aku ketabahan yang tidak pernah aku sendiri bayangkan

hari ini TUHAN, aku masih lagi ingat dia
terima kasih kerana ingatan yang masih ada untuk aku
aku tidak pernah cuba untuk melupakan dia
tidak pernah sekali-kali
walau mungkin sampai sayap aku ini sudah tidak mampu lagi terbang
terima kasih tuhan dengan nikmat bahagia yang pernah engkau beri pada aku

hari ini TUHAN, aku masih harap dia kembali
maafkan aku, bukan aku mahu menolak takdir
tapi aku manusia yang selalu tamak
maafkan aku TUHAN

“kalau kita memang ditakdirkan bersama, walau jauh manapun aku berlari aku tetap milik kamu”



penenang jiwa yang tetap di sisi telinga walau saat berjauhan

RIP Yasmin Ahmad


We just lost someone who are really great!
She is truly Malaysian!
Rest in Peace Auntie Yasmin
You still in our mind and inside our heart,always...

Friday, July 24, 2009

Be away - Dont miss me~~~

i woke up this morning with a few things list down on my head before i go to bed last nite

1.second photo shoot with students (hope the weather is good today!amin..)gather students, think about the frame and best shoot n location as well.

2.Have to bring my luv 'karlene' to 'treatment' (she has to take bath today..)wink**
hope my 'karlene' ready to run in KL

3.Packing! Have to pick dress and a few shirts from my wardrobe (pack up to go away from penang~~~~away to KL,penang...im leaving you for a 2 nites)toiletries,perfume,make up - cant live without my eye liner.

4.settle all letters to send out to parents! Diyana, have to done by today k!

....................................................................................

9.55am/today@ July 24th,2009 (ini ari adinda Lurun pnye birthday - wishing her all the best)

@office, typing out the letter, editing the photo (facebooking, emailing etc)

Blackberry comel aku bunyi,memainkan irama ciptaan beethoven, incoming call dari Cik Ratna Cantik rupanya

'D..jgn lupe ari ni'
'tak kan la i lupa..'
'ptg ni i dtg umah u kul 6 eh lps i blk keja..'
'ok..how about the others?'
'will inform u later'
'k'

i will going to kl tonite,having a reunion with usm frens. cant wait to meet them!
but im really hope that my sore throat getting better. i dont want to fall sick.huhuhu..this weekend is really important weekend to me!(a reunion in kl this saturday and my students Honours Day in Penang on this sunday nite) i have to reach penang by sunday afternoon. Dear all my fellow students, your Miss Chumel will sing Mamma Mia song for you all!

Frens!...wish I can recover as soon as possible and have save journey from KL-Penang-KL (coz im gonna drive to Kl)

i still having my second photo shoot with the students. here is the photo!













C A N T W A I T T O R E A C H K L


*auntie yasmin - pray for you, hope you recover as soon as posible..amin~~~

Thursday, July 23, 2009

::Honours Day FISP::photo shoot

fuhh...wut relief~~~
aku baru selesai photo shoot FISP - for their honours day full dress rehearsals. seronok kerja dengan budak2 ni, tapi kadang2 tercabar gak iman, but aku kena maintain comel sebab budak2 ni panggil aku Ms Diyana Chumel (ini budak korea yang eja comel tu jadi chumel)**wink**

here is their photo..im having another photo shoot session tmrw, will upload for your guys to catch it!




























C O N G R A T U L A T I O N S

Wednesday, July 22, 2009

Mana 1?

Aku terpanggil untuk memikirkan persoalan ini sama-sama, sebab utama aku adalah orang Malaysia!

Aku sebenarnya kagum dengan nenek moyang kita dulu* walau aku mungkin takde kena mengena dan mungkin juga ada kena mengena, ingat masa kita belajar sejarah Parameswara dan zaman kegemilangannya? Aku kagum sebab pedagang-pedagang luar berpusu-pusu datang ke tanah Melaka, dan mereka menguasai Bahasa Melayu kerana mahu merapatkan hubungan diplomatic- ekonomi. Ketika itu Bahasa Melayu amat gah, Semua yang mahu berdagang ke Melaka berlumba-lumba belajar Bahasa Melayu.

Tapi sayang, sejak mula British menjajah kita, sejak itulah anak Malaysia mula berlumba-lumba belajar Bahasa Inggeris. Kenapa bahasa Inggeris? Banyak sebab…ada pelbagai tujuan, boleh di guna untuk membodek orang inggeris, di gunakan untuk lebih memahami apa yang inggeris mahukan (kerana bekerja dengan org british) dan juga boleh memahami apa yang org inggeris cakap (tak mudah kena tipu).

Tapi, sekarang dah lain…bahasa Inggeris jadi sangat penting. Semua peluang pekerjaan menjadikan bahasa inggeris sebagai salah satu dari syarat utama. Dan boleh di lihat berapa anak Melayu gagal bila di temuduga kerana penggunaan bahasa inggeris nya tidak berapa baik.

Dalam isu ini aku terpanggil untuk mengueluarkan pendapat aku, sebab 2 malam lepas aku menonton rancangan bual bicara di TV 1 (bukan aku sengaja k..tapi sebab kebetulan, kerana aku ni x suka tengok iklan yang meleret2 di TV, jadi aku tukar siaran TV tup2 tertekan TV 1 – yang jarang sekali aku buka) lalu aku terus mendengar perbincangan itu. Dan ia menjadi topik hangat teman serumah aku.

Ada yang cakap, dulu kebanyakan ahli-ahli sains dan matematik pun belajar guna bahasa melayu di sekolah ( tapi mereka lupa agaknya sebab mereka kebanyakannya sekolah inggeris sama ada dari Methodist atau convent) dan kemudian melanjutkan pelajaran di luar negara, tidak di nafikan juga ada yang belajar di Malaysia sendiri, tapi jangan lupa hampir semua bahan rujukan berbahasa inggeris – sebab tak ramai anak Malaysia yang tahu dan faham bahasa inggeris ada daya usaha untuk menterjemahkan buku-buku rujukan itu ke bahasa ibunda kita.

Dari sudut lain aku setuju jika pembelajaran sains dan matematik di ubah ke bahasa melayu, sebab dengan cara ini anak melayu lebih memahami dengan lebih mendalam lagi proses pembelajaran itu. Tapi dari sudut lain pula, matlamat Tun Mahathir tidak boleh di pandang ringan, beliau ada visi dan misinya sendiri. Mungkin anak Malaysia tak bersedia lagi untuk terima perubahan yang ingin Tun buat. Tapi bila pula mereka bersedia?
Aku dapat rasakan banyak antara kita yang terperangkap dalam situasi ini, ibu bapa, guru dan pelajar. Ada ibu bapa berbangsa lain yang mula bimbang, mereka mula mencari-cari sekolah antarabangsa yang menggunakan Bahasa Inggeris sebagai perantara dalam setiap mata pelajaran. Kebimbangan mereka mudah untuk di fahami. Mereka sebagai ibu bapa yang berpandangan jauh mahu anak mereka menyambung pelajaran ke luar negara selepas tamat sekolah tinggi (*high school).

Pelajar pula terperangakap dengan persoalan antara memartabatkan bahasa ibunda atau memantapkan penggunaan bahasa Inggeris. Ini kerana jika ingin memartabatkan bahasa Melayu kita mesti menjadi pengguna bahasa melayu yang tegar, iaitu menggunakan bahasa Melayu dengan sesiapa jua. Dan dalam masa yang sama perlu memantapkan penggunaan bahasa inggeris. Kita semua tahu apabila kita ingin memantapkan penggunaan bahasa kita perlu menggunakanya dengan kerap.

Nah! Mana yang perlu pelajar ikut?

Aku sendiri tiada peluang lain, kerana univerisiti yang aku belajar dulu, buku-bukunya semua bahasa inggeris. Banyak buku-buku dari luar Negara akibat kurangnya buku dari Negara kita sendiri. Rakyat kita malas untuk tulis buku atau buku yang ditulis terlalu rendah standardnya untuk di gunakan sebagai bahan rujukan atau rakyat kita yang tahu berbahasa inggeris dan bahasa melayu langsung tiada effort untuk membantu untuk terjemahan?

Dan ketika aku praktikal di sebuah organisasi, aku seorang je Melayu* yang lain adalah berbangsa cina majoritinya dan menggunakan bahasa inggeris sebagai medium utama untuk berkomunikasi. Sehinggalah selesai ijazah, aku bekerja pula dengan syarikat multinasional, bahasa utama masih bahasa inggeris. Dari seorang consultant dan business coordinator hingga pendidik**, tempat kerja ku masih mengutamakan bahasa inggeris. Hampir 80% hidup seharian, aku menggunakan bahasa inggeris sebagai bahasa utama bila berbual dengan teman sepejabat, client, students dan parents. Guna bahasa melayu cuma bila pulang ke rumah atau berteater (dan itu pun ikut group production jugak!)

Peningkan? Huh..so macamane? Nak terus kekalkan atau tidak?atau di mansuhkan?

Aku sendiri berharap agar mata pelajaran sains dan matematik di tukar pembelajarannya di dalam bahasa melayu, aku mahu anak-anak luar Bandar dapat meneroka alam sains dan matematik itu dalam bahasa ibunda kita. Aku mahu mereka di beri kesempatan itu, dalam masa yang sama guru bahasa inggeris harus mempertingkatkan usaha dan ubah gaya pengajaran mereka agar proses pembelajaran mereka lebih menarik dan menarik minat mereka dalam bahasa inggeris.

Maafkan aku andai tulisan ini menganggu fikiran mana2 pihak, aku cuma suarakan pendapat, tidak lebih dari itu.

Fantasinya bila kita mengharapkan sesuatu dari daya imaginasi yang tiada sempadan, dan realitinya kita tidak mampu mengubah warna bunga itu dari merah menjadi hijau dan warna daun itu memang hijau tidak mungkin menjadi merah.

Aku sebenarnya tidak setuju dengan nama bahasa melayu – ia patut di tukarkan kepada bahasa Malaysia. Supaya tiada unsur perkauman di situ.

nota kaki
*Melayu
aku sendiri tidak tahu mana melayunya aku
Bonda
ayahnya berasal dari India, berketurunan Pakistan belayar ke Malaya dan berkahwin dengan wanita berketurunan siam. Kalau tengok sijil kelahiran bonda memang pelik, ayah keturunan Pakistan, ibunya keturunan siam dan bonda jadi melayu
Ayahanda
ibu dan ayahnya dari Banjarmasin Indonesia, berketurunan banjar dan cina Indonesia, dan membawa keturunan ar-banjari di hujung namanya,dalam sijil kelahiran bapa tercatat keturunan bapa cina Indonesia, ibu banjar,tapi ayahanda jadi melayu

~mungkin ini cara kerajaan Malaya untuk ramaikan orang melayu di tanah Malaya ketika itu.

masa di sekolah ramai yang tanya aku. Miss, what is your race? You are Chinese, Indian or serani? Aku jawab melayu. Then they ask back why your face not really look like malay? then mula soal tentang anak mata aku yang coklat. kalau kat sekolah tadika dulu lagi teruk sebab rambut aku wavy dan perang dan sebab itu anak-anak melayu tak berapa nak kawan dengan aku, ingat aku tak boleh cakap melayu. mamak kat kedai subaidah tu pulak selalu cakap tamil bila jumpe aku. aku cuma geleng dan cakap aku tak reti cakap tamil.

masa belajar dulu bile nak isi borang, aku dan kawan-kawan aku sering melakukan satu kenakalan, perasan tak bila kita isi borang ada satu column kena tick bangsa melayu, cina, india dan lain-lain, ape yang aku dan kawan2 buat kami lukis lagi satu kotak dan tulis malaysian, dan kami tick kat kotak tu.hehehe..

**pendidik
aku sekarang bekerja di Fairview International School sebagai pendidik


A P A P U N A K U T E T A P B A N G G A J A D I
A N A K M A L A Y S I A

Saturday, July 18, 2009

Warkah dari Misa


Bonda selalu cakap bila kita bercinta, kaki kita selangkah menuju gerbang derita.
Aku katakan kerisauan itu pada Arjuna, Arjuna berjanji yang dia akan pastikan dia akan bawa kedua-dua kaki melangkah ke Daerah Bahagia. Arjuna berjanji dia tidak akan biarkan semut derita mengigit kami di Daerah Bahagia.

Aku percaya, Arjuna ku akan kotakan janjinya.

Serata ceruk Daerah Bahagia telah mekar, jangankan semut derita, hama sengsara pun tidak berani hinggap, tapi entah di mana silapnya taufan nestapa menyerang singgah di Daerah Bahagia kami. Terlalu pantas, sehinggakan aku tak berdaya. Jangankan aku, Sang Arjuna aku pun tak mampu bertahan. Dia sendiri rebah. Langsung tak bernafas.

Aku terkesima.

Sudah puas aku menyiram kasih, tapi sayang sepadang lalang duka yang bercambah. Aku ingin kembalikan Daerah Bahagia seperti dulu. Sesungguhnya aku ingin. Tapi sayang Sang Arjuna ku rapuh rupanya. Dia lemah, tidak mampu berdiri teguh. Kalau dulu aku fikirkan hanya satu kaki ku yang melangkah ke gerbang derita, tapi kini seluruh anggota tubuhku sudah memasuki Daerah Derita, semut dan hama sengara merayap di mana-mana. Banyaknya melata-lata.

Bonda,
Jangan risaukan anakanda dengan air mata mu, hapuskan ia...anakanda mu ini sudah kering air matanya. Sudah dia berhitung kira tentang hidup. Semakin faham dia dengan percaturan hidup.
Arjuna itu sudah anakanda tinggalkan. Jangan risau bonda, sayap anakanda ini lukanya cuma kecil, nanti anakanda jahitkan.

Ayahanda,
Raut tenangmu itu pembakar semangat anakanda mu untuk terus melangkah. Caturan hidup ini tidak mudah rupanya. Kadang-kadang sudah tinggi anakanda terbang, tapi kuasa Yang Esa siapa tahu, hujan di tengah perjalanan. Sayap anakanda kuyup, terpaksa anakanda akur dan turun ke bumi semula.

Adinda Lurun, Ofea & Nitan
Kakanda mu ini akan terus melangkah. Terima kasih dengan doa kalian. Kamu semua sumber inspirasiku. Akan kakanda pastikan adinda semua tak kan menjejak ke Daerah Derita. Perit yang ku rasa ini cukup untuk seluruh keturunan kita. Duka aku ini sudah cukup untuk buat ayah dan bonda menangis. Kerana titis air mata mereka sudah cukup buat aku sengsara di sini.

Kalian semua,
Aku kini cuba sedaya upaya menyembuhkan luka sayapku, walau kekadang semut derita cuba menggigit aku akan kuatkan semangat. Doakan aku tabah dan mampu terbang lagi.

Doakan agar aku selamat pulang ke Daerah Bahagia.

Thursday, July 16, 2009

DUSTA photo

::with the production team::

::after finish d show::


aku dah tak tahan duduk kat sini! aku nak keluar!!!!


Lepas kena bunuh


***photo ihsan dari Bakawalee-TeTaMu blog

my life journey as Theaterians

I standing here and looking back on the past. What I have been passing through? Where am I now? There is my journey. Still long way to go but thousand miles me passing by…

My life’s Journey as Theaterians!

2002
I am starting with joining theater club in Shahputra College. From the ordinary members, I put one step ahead by attending Basic Technical Theater Course in 2002. That course took 5 days only, and more surprise that I am the only girl in that course. 5 days is more than enough to tell the world that how much I fall in love with theater world.

From that course I starting to know a few names who so famous in technical for theater such as Prof Dato’ Ghouse Nasuruddin, Badrul Zaman Jalil and Roslan Chin.

After I finish up the course, I got an offer from Shahputra College to become their Technical Manager for their first theater title Lorong 2/90 written by Suzanna MS (lecturer in Shahputra also). The theater is for Festival Theater Negeri Pahang 2002 (a group who won the first place and qualified for national level will compete in Festival Theater Malaysia)

Lorong 2/90 - Alhamdulillah…I go through the first time ever experience in my life. We won a few awards Best Technical 2002, Best Actress 2002 and 2nd place for the whole competition.

2003
I move to the next level from Technical Manager to Stage Manager, the scope little bit different. If compare to last time, I just have to know about technical things, such as doing lighting and set & prop design, but this time I have to know all aspects including actor preparation and have to liaise with every level in my theater group.

That year I work on Zanji Tok Kadri play, more comedian compare to Lorong 2/90 is quite serious and heavy issue. Our group is officially known as PROSENIUM SHAHPUTRA in 2003, with 30 club members.
We enter the Festival Theater Negeri Pahang, and we won 2nd place again, Best Actress, Best Actor, Best Support Actor and Best Technical again. Amin…

*we still fighting for first place!

On August Suzanna MS come out with new script, BUKAN CINTA BIASA – genre antirealisme, totally different with the other 2 theaters. My responsible is how to make the fantasy world to be on stage. Tough and fun job, that’s all I can say. I took 2 weeks to design the stage and come out with 3 designs. Luckily, the director like it and I and the gang start to make a set.

The most exciting in this year is I am shortlisted to attend Seminar Teater Malaysia, and I am the youngest one in that seminar, 20 years old. From that seminar I getting know Prof Madya Samad Salleh (actors and lecturer), Dr Hatta Azad Khan (head of Istana Budaya) and Ismail Kasan (Chairman of Theater Group in Malaysia. I learn a lot.

2004 - 2007
I am going to finish my Diploma in Business Management UPM, I was thinking to further my study to degree level, but I don’t think so that I am going to continue my business. I was looking around to take theater for my degree. In one eyes blink! I got the answer USM – be another destination. Degree in Fine Arts major in Acting & Directing! And become Bachelor in Fine Art (Acting & Directing) once I graduate!

Here I am in June 2004, with different environment and people. I start collect, record and keep all the best thoughts from the person who I really admire until now.

Janet Pillai – she’s a mother of passion
Prof Madya Samad Salleh – he’s a father who put all his energy to make sure everyone reach their level
Prof Dato’ Ghouse Nasuruddin – he’s a father of education
Dr Hardy – he’s a brother of encouragement
Dr Zainal Latiff - he's father of spirit
Dr Kipli – he’s a brother of strength
Pn Jumilah Tahir – she’s a sister with full of care
Roslan Chin – he’s a mentor
Last but not least the most adorable teacher and friend – Allahyarham Dr Jamaluddin Osman (semoga rohnya di cucuri rahmat, halalkan segala ilmu yang di curahkan pd kami)

This a year teaches me a lot about life, love, friendship, relationship and how to live alive!

I still attach with Prosenium Shahputra, we still fighting for the first place. And at last...
WE WON First place FESTIVAL THEATER NEGERI PAHANG!
but not qualified for Festival Theater Malaysia on 2005.

We going to do a second tour to Melaka, Kedah and Penang, we brought Zanji Tok Kadri to audience in Melaka, Kedah & Penang. I glad to tell you guys out there…WE DID IT!!!
Although a lot of incident happen in between

I still move forward, I don’t want to look at back...within this year I start to involve as actress. I dare myself to act, although I got small part in that play, but I believe I put one step ahead already.
and i so glad coz had a chance to work with really great people in such as Janet Pillai, Aida Redza (best chareographer in world), Prof Tan Sooi Beng (best ever music composer), Kathrine Chua, Ban Siang, Chung Wei, Siang Foong, Sheau Fung, Adeline Ong, Chen Yoke Pin, Yu Jean, Michelle, Caitlin Winter, Kent Tan, En Yusoff and so on (sorry if I missed out anyone name).
Thanks a lot for you guys. You colour my life with wonderful experience!!!
I lost my stage fright on this play SERUNAI MALAM, and since the day I got a lot of offer. I fall in love again!!!
and i still need room for improvement....

2004 – 2009
Bangsawan JULA JULI BINTANG TUJUH
GENDANG KOSONG
PUAKA MAHARAJA
BUKAN CINTA BIASA
ZANJI TOK KADRI
SERUNAI MALAM
HERITAGE HEBOH
HERITAGE HEBOH II
AWAL & MIRA
ANTARA
SEL 62
NUR
HAUS
TUKANG
BLIND DATE
MAHSURI
PAK TUA
SESAT
RED CARNATION
APOKALIPTIK
SHAKUNTALA
BUKAN BUNUH DIRI
Teater Kanak-Kanak BELALANG KENIT
GELANGGANG TOK WALI
STORM IN A BOX
MANUSIA RAJA
RONGGENG MERDEKA
DUSTA PADA SKALA 1 HINGGA 10

Still not enough, I promise to myself that I will not stop! I will go far and my journey will not comes to the end, because I believe that our generations will continue doing it!

Monday, July 13, 2009

Debaran sudah berakhir!!!!

Aku kini boleh tidur awal!
(sebab sebelum show dusta aku ada latihan dari jam 9 sehingga jam 12 tgh mlm dan ke atas)

Aku kini boleh keluar selepas waktu bekerja dengan Fadz, Ratna, YP, Mr N, Mr L, Mr F, Mr D.... (sebab sebelum ini aku di kenakan perintah berkurung, aktiviti yang lain terpaksa di catu!)

Aku kini boleh keluar berlibur di hujung minggu
(sebab sebelum show Dusta aku terpaksa melupakan keseronokkan hujung minggu, latihan bermula jam 3 petang hingga malam)

Aku kini tidak perlu di rantai kaki pada hampir setiap malam
(sebab semasa latihan Dusta kaki aku di rantai dengan rantai besi yang beratnya lebih dari 10 kg - mungkin, menyebabkan kaki aku lebam)

Aku kini boleh menarik nafas lega.........fuhhhh
(sebab aku tak perlu lagi di komen dan meng'komen' selepas sesi latihan)

Aku kini boleh berputar 360 darjah tanpa pening!
(sebab setiap hari aku kena memikirkan tentang watak dan perwatakan)

terima kasih pada semua warga produksi kerana kita berjaya mementaskan

::DUSTA PADA SKALA 1 HINGGA 10::

Aku teramat berpuas hati dengan persembahan kita tempoh hari, persembahan tersebut antara persembahan yang paling sempurna pada aku!!!
(sebab aku setiap kali latihan aku perlu sedia dengan baju perisai kalis air liur - menangkis peluru-peluru kata - kerana kata-kata lebih tajam dari mata pedang)

Debaran kini sudah berakhir dan perjalanan ku pun bermula..........

Friday, July 10, 2009

::DEBARAN::


huh!

aku x cukup tido-semua gara-gara DUSTA PADA SKALA 1 HINGGA 10....

rakan dan musuh seperjuangan saksikan aku beraksi lagi dalam

DUSTA PADA SKALA 1 HINGGA 10
11 Julai 2009 / sabtu
8.30 malam @ Auditorium Rumah P Ramlee

Ya ALLAH, sesungguhnya aku mohon pada MU, aku mahukan yang terbaik dan semuanya berjalan dengan lancar...amin!

Thursday, July 09, 2009

Perjalanan Mencari Juita II

seperti yang aku janjikan semalam, aku sambung ulasan Mencari Juita di sini.

ulasan aku masuk dalam kategori bertimbang rasa kali ini.

Persembahan bermula dengan pengumuman tajuk cerita. Aduh! si tukang cakap ni cakap macam baca sajak pulak, aku senyum...huh! awal2 da potong stim...geram aku, sempat aku berbisik dengan Wazi yang duduk sebelah kiri aku 'mcm pertandingan sayembara puisi la plak'

abaikan, kerana aku ingin mengembara bersama Mencari Juita.

Cerita ini menggunakan plot klimatik dan diselitkan dengan babak-babak terkenang masa lampau. Pengarah membahagikan ruang lakon kepada 3 bahagian, atau 3 tempat iaitu kabaret (kelab malam), rumah Fikri dan Fatimah serta tempat laluan Salman dan Juita.

Aku sentuh bahagian teknikal dulu eh.
aku melihat yang pengarah tatacahayanya telah gagal menggunakan lampu yang ada di auditorium dengan sebaik mungkin. aku katakan gagal kerana kebanyakan wajah pelakon tidak dapat di lihat dengan jelas. Tersangat la rugi pada aku...pelakon pulak tak pandai nak cari ruang cahaya. bahasa teater, 'cheat la skit...'
Bab kostum aku memang puas ati n puji pada diorang, nampak ada research..cuma ada skit2 yang tak kena. color arrangement pun not bad pada aku.
bab keluar masuk pelakon pada aku roughly nampak smooth,tp cuma pertukaran babak tu lama sgt..aku lemas dalam gelap!

kita beralih pada bahagian lakonan..
pada aku watak ada membuat kajian masing2, mereka berjaya membawa watak yang di kehendaki oleh pengarah, tapi maaf KURANG RASA, RASA tu penting sbb RASA yang membawa watak sebenarnya. semua mesti bermula dari dalam. yang amat aku kurang selesa dengan vokal kebanyakan watak, mereka sering menelan perkataan yang ingin di lontarkan dan, yang paling rugi tu da lah vokal tak clear sangat, pelakon pulak mengadap ke belakang pentas, macamane nak penonton nak dengar?

Lagi satu walaupun pelakon tu sedih dan mengeluarkan air mata, vokal mesti tetap kena jelas, vokal tu la yang dapat menyampaikan subteks pada penonton.

cuma yang aku harap kumpulan teater ni dapat belajar lagi, mungkin dengan menyertai mane2 kursus lakonan dan pengarahan anjuran jabatan kebudayaan atau mengambil mane2 jurulatih bertauliah untuk belajar tentang teater.

*aku ingin ingatkan teater ada teknik dan teorinya yang tersendiri, bukan seperti yang kita tonton drama biasa di kaca TV.

**jumpa lagi dalam ulasan BICARA

Wednesday, July 08, 2009

Perjalanan Mencari Juita

SMS masuk

"sm rakam bulan mlm ni, tk dapat mai latihan" - dari KC SM - DUSTA PADA SKALA 1 hingga 10.
rakam bulan? da nak hujan mcm ni..bleh nampak ke bulan? bulan kat area mane dia nak rakam?
hurmmm...
Aku yang baru berkira-kira nak mandi, membalas SMS tersebut
"lthn kat rumah p ramlee kn ari ni" - aku ingat2 lupa sebenarnya, latihan kat USM ke Rumah P Ramlee?

Aku terus bangun dari katil, capai tuala-nak masuk-bilik air-ada orang pulak (teman serumah baru). Aku masuk bilik balik. SMS balas dari KC. Ringkas, padat dan tepat serta menjawab semua soalan aku.

"ha'ah" - dalam ati aku mesti KC kata 'dia ni tak kan la x ingat, kan da bg tau smlm'
Aku keluar bilik-masuk-bilik air-mandi. siap-siap, terus keluar. sampai kat Rumah P Ramlee, aku tengok ada orang ramai dan kereta memenuhi parking. "ala, mesti takde parking ni" kata ku dalam hati. tapi aku decide masuk dulu, then kalau takde parking keluar balik la, tak susah pun...

"hehehe...ada parking!siap berbumbung lagi..:-)" Tapi nape ramai orang eh? aku betul2 lupa yang sebenarnya ada teater Mencari Juita.
ketika sampai di sana hujan mula mencurah-curah...dalam hati bimbang, jangan la banjir nanti tak boleh balik. aku melangkah masuk dan di sambut dengan usherer yang berpakaian ala ala 60an. aku dengan seluar silat hitam dan baju T hitam SESAT. sejuk. lalu aku ambil pashmina merah jambu yang menghuni beg kuning berbunga2 aku-ambil-balut-tubuh-sejukku. masuk ke dalam audi, aku mencari kelibat rakan seperjuangan, kalau ada boleh la duduk sebelah. kalau bosan nanti ada juga teman bicara. Nah! wan azrul dan wazi di depan mata, sedia memberikan tempat duduk, aku duduk di sebelah kanan wazi selepas selesai berhitung kira dengan wan azrul. aku ada tempat duduk favourite bila menonton teater sebenarnya (tp semalam x dapat!)
masa untuk rileks dan fokus pada cerita.

Maka bermulalah siri pengembaraan aku Mencari Juita yang di persembahkan oleh sekumpulan jururawat yang menamakan diri mereka Suara ACMS.

sebelum aku pergi lebih lanjut aku ingin menerangkan konsep kritikan aku. ada dua konsep yang aku guna,

konsep bertimbang rasa - aku akan kaji latar belakang kumpulan, dan banyak benda yang akan aku maafkan

Konsep x berhati perut - aku tak kan ambil kira latar belakang, dan aku kritik ikut apa yang aku rasa dan tiada maaf untuk itu.

**untuk ulasan penuh aku sambung dalam Mencari Juita

Tuesday, July 07, 2009

spa

-da abis keja - jom ke SPA - aku nak buat facial & massage~~~~lalalalala

mushroom tu sup lah!




Lokasi kejadian : Rumah P Ramlee
Masa kejadian : bulan ogos,tahun 2008

ceritera bermula di satu petang yang hening, masa tu kire2nya mak ayam sibuk panggil anak ayam balik reban tapi anak ayam tak mau balik sebab nak jugak cari cacing ( tak sedar diri punye anak ayam, mak kau panggil balik sebab ko tu rabun ayam, da malam nnt ko da x bleh nampak)

sorry2 terpesong plak...hehehe cerita ni pasal A (bukan nama sebenar) tgh berdiri kat bangsal.

Sebenarnya masa tu kami tengah bertungkus lumus dengan rakan dan musuh seperjuangan menyiapkan prop dan set pentas untuk teater kanak-kanak pertama di Rumah P Ramlee yang bertajuk 'Belalang Kenit'. Aku dengan muka yang comel macam budak 16 tahun datang ke bangsal dan menegur abg Li (juga bukan nama sebenar) yang sibuk membuat cendawan sebagai prop untuk pentas. cendawan tu semua memang cantik2, banyak plak tu dia buat.

"banyaknye mushroom! comel2 je semua" aku kata dengan nada yang cute.

"eh ape hang ni! mushroom tu sup lah! mengarut je mane ada mushroom kat sini!" A berkata dengan nada yang marah.

Terkejut betul aku. Aku pandang A, dia tengok aku. Dalam hati aku kata, salah ke ape yang aku cakap tadi. dengan muka confuse aku pandang muka A lagi.

"kan mushroom tu sup, mane ada mushroom kat sini, cendawan ada la" A dengan penuh yakin berkata dekat aku.

aku ketawa terbahak2, nasib baik bleh kawal emosi kalau tak mesti aku da terguling-guling kat situ.

"A...mushroom tu cendawan la, bahasa inggeris orang panggil mushroom, bahasa melayu cendawan" aku menerangkan pada A.

"Oh...ye ke? aku cuma tau ,mushroom tu sup..sebab masa en U (lagi bukan nama sebenar) belanja aku makan kat pizza dia belanja aku makan mushroom sup, aku ingat mushroom tu sejenis sup"

aku tepuk dahi! aisehman...ni macam pnye orang pun ada. yang lain sebagai saksi kejadian masih ketawa tak henti2.

natijahnya, cerita lawak spontan tu masih tak reda walau da berbulan-bulan. Lagi-lagi kami baru selesai lagi satu teater kanak-kanak, Kisah si Semut yang menggunakan prop cendawan.

****i just wonder where this human have a school, i wanted to meet his English teacher and tell something "when you teach student about vegetables, make sure you tell the students that mushroom is cendawan"

::the place that i wanted to go with him::

::Old Trafford::

::Thames River::
::Tahoe Lake::
**he promise to bring me there,holding my hand while we walking all day & nite long...

10 Things I Hate About You


::go the distance::


I have often dreamed
Of a far off place
Where a hero's welcome
Would be waiting for me
Where the crowds will cheer
When they see my face
And a voice keeps saying
This is where I'm meant to be

I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
When I go the distance
I'll be right where I belong

Down an unknown road
To embrace my fate
Though the road may wander
It will lead me to you
And a thousand years
Would be worth the wait
It may take a lifetime
But somehow I'll see it through

And I won't look back
I can go the distance
And I'll stay on track
No I won't accept defeat
It's an uphill slope
But I won't lose hope
Till I go the distance
And my journey is complete

But to look beyond the glory is the hardest part
For a hero's strength is measured by his heart

Like a shooting star
I can go the distance
I will search the world
I will face its harms
I don't care how far
I can go the distance
TillI find my hero's welcome
Waiting in your arms...

I will search the world
I will face its harms
TillI find my hero's welcome
Waiting in your arms...


**everyhuman being have a dream, so do i...my dreams is to be the richest women in Malaysia, whatever it takes i will make sure to make my dreams become reality...amin

Monday, July 06, 2009

::proposal::


Aku dengan seluar pink, baju hitam & kasut hitam pep toe dan dia berseluar khaki dan baju putih, kasut...???err...selipar jepun kot, warne x pasti plak. dia-jalan-nampak-aku-senyum.

SMS

DA : hye there..katne?
AA : kat opis, da balik ke?
DA : nk blk jap lg..
AA : ye ke..owh..lama x jmpe...xxxxxxxxxxxxxxxx
DA : nk jmpe ke?
AA : mmg nk jmpe, tp ni tgh xxxx tkt x sempat siap
DA : i jmpe u jap je la mcm tu...

jmpe jap, tnye kabar then aku balik...
SMS
AA : rasa bahang je tetibe..huh!
DA : Bahang ape tu?
AA : hehehe..xde saje je usik...teringat ms silam
DA : da jd kenangan..klu nk kena antar proposal bru
AA : mcmane nk antar?kat rumah u bleh?
DA : official kn..kna antar kat ofis la

Proposal di hantar..tp x lulus, sbb ada proposal lain...so kena la dia antar proposal lain...

SMS

DA : da smpi umah..x bleh tdo la plak
AA : tu la td suh amik ubat tdo tak nak
DA : ye la kan..at least..
AA : proposal x lulus...
DA : next time antar lg..

...tidur..dengan irama beethoven yang masih terngiang2 di telinga-aku-masih-ingat-dia....

I Want To Spend My Lifetime Loving You



Moon so bright night so fine
Keep your heart here with mine
Life's a dream we are dreaming
Race the moon catch the wind
Ride the night to the end
Seize the day stand up for the light
I want to spend my lifetime loving you
If that is all in life I ever do
Heroes rise heroes fall
Rise again, win it all
In your heart, can't you feel the glory
Through our joy, through our pain
We can move worlds again
Take my hand, dance with me
I want to spend my lifetime loving you
If that is all in life I ever do
I will want nothing else to see me through
If I can spend my lifetime loving you
Though we know we will never come again
Where there is love, life begins
Over and over again
Save the night, save the day
Save the love, come what may
Love is worth everything we pay
I want to spend my lifetime loving you
If that is all in life I ever do
I want to spend my lifetime loving you
If that is all in life I ever do
I will want nothing else to see me through
If I can spend my lifetime loving you


***if he knows how much i love him (our love in memory 1998-2002)

::Mahakarya Cinta::

Begitu berat melangkah
Melihat kau bersamanya
Adakah aku yang salah
Atau hanya helah saja

Ku masih mencintai diri kamu
Biar kau menjauh
Ku rindu

Kau bagaikan udara
Yang membantu aku
Untuk terus hidup di atas dunia
Tanpamu ku lemah
Pasti aku tak berdaya
Kerna kau maha karya cinta

Biar pun kau tidak mahu
Menerima kasih daku
Aku kan setia bersamamu
Sehingga ke akhir waktu

Ku masih menyayangi diri kamu
Biar kau berlalu ku rindu

Kau takkan dapat aku lupakan
Kerna kaulah punca cinta kita
Mengajar aku erti bahagia
Temanilah aku semula

Dengarlah pesanan daku

Yang akan terus menunggu

**untuk cinta kami yang pelik dan mustahil untuk bersama

::Keroncong Kasih::

Malam ini kasih teringat aku pada mu
Seakan kau hadir di sisi menemani ku
Ku yakin kan diri agar tiada sepi
Ku lewat kau hadir di dalam mimipi ku

Seandainya mungkin ku mampu terbang ke awan
Detik ini juga ku akan melayang ke sana
Kan ku bawa pulang
Dirimu yang selalu ku sayang
Bersama berdua kita bahagia

Kasih dengarlah hatiku berkata
Aku cinta kepada dirimu sayang
Kasih percayalah kepada diriku
Hidup matiku hanya untuk mu

**lagu dari DIA (while we YM this song come out from the radio)

Saturday, July 04, 2009

for someone


Sometimes Love Just Ain't Enough
by Patty Smyth

Now, I don't want to lose you, but I don't want to use you
just to have somebody by my side.
And I don't want to hate you,
I don't want to take you, but I don't want to be the one to cry.

And that don't really matter to anyone anymore.
But like a fool I keep losing my place
and I keep seeing you walk through that door.

But there's a danger in loving somebody too much,
and it's sad when you know it's your heart you can't trust.
There's a reason why people don't stay where they are.
Baby, sometimes, love just aint enough.

Now, I could never change you, I don't want to blame you.
Baby, you don't have to take the fall.
Yes, I may have hurt you, but I did not desert you.
Maybe I just want to have it all.

It makes a sound like thunder, it makes me feel like rain.
And like a fool who will never see the truth,
I keep thinking something's gonna change.

And there's no way home, when it's late at night and you're all alone.
Are there things that you wanted to say?
And do you feel me beside you in your bed,
there beside you, where I used to lay?

And there's a danger in loving somebody too much,
and it's sad when you know it's your heart they can't touch.
There's a reason why people don't stay who they are.
Baby, sometimes, love just ain't enough.

Baby, sometimes, love... it just ain't enough.
Oh, Oh, Oh, No.

::LoVe StoRY::Taylor Swift~~~


Love Story lyrics
Songwriters: Swift, Taylor Alison


We were both young when I first saw you
I close my eyes
And the flashback starts
I'm standing there
On a balcony in summer air

See the lights
See the party, the ball gowns
I see you make your way through the crowd
And say hello, little did I know

That you were Romeo, you were throwing pebbles
And my daddy said stay away from Juliet
And I was crying on the staircase
Begging you please don't go, and I said

Romeo take me somewhere we can be alone
I'll be waiting all there's left to do is run
You'll be the prince and I'll be the princess
It's a love story baby just say yes

So I sneak out to the garden to see you
We keep quiet 'cause we're dead if they knew
So close your eyes
Escape this town for a little while

'Cause you were Romeo, I was a scarlet letter
And my daddy said stay away from Juliet
But you were everything to me
I was begging you please don't go and I said

Romeo take me somewhere we can be alone
I'll be waiting all there's left to do is run
You'll be the prince and I'll be the princess
It's a love story baby just say yes

Romeo save me, they try to tell me how to feel
This love is difficult, but it's real
Don't be afraid, we'll make it out of this mess
It's a love story baby just say yes
Oh oh

I got tired of waiting
Wondering if you were ever coming around
My faith in you is fading
When I met you on the outskirts of town, and I said

Romeo save me I've been feeling so alone
I keep waiting for you but you never come
Is this in my head? I don't know what to think
He knelt to the ground and pulled out a ring

And said, marry me Juliet
You'll never have to be alone
I love you and that's all I really know
I talked to your dad, go pick out a white dress
It's a love story baby just say yes

Oh, oh, oh, oh
'Cause we were both young when I first saw you

::100 TrUTh abOut Me::


WHAT WAS YOUR:

1. Last beverage:
plain water

2. Last phone call:
Ms Hiew…asking for freebies

3. Last text message:
Mrs Su…ask about theater

4. Last song you listened to:
Piano Concerto – by maksim…listening now

5. Last time you cried:
Last Sunday (thinking of him)


HAVE YOU EVER:

6. Dated someone twice:
Nope..NOPE!

7. Been cheated on:
Yup...~~~

8. Kissed someone & regretted it:
YESSSSS!

9. Lost someone special:
yess…and he still in my heart!

10. Been depressed:
arrrggghhhh…yes

11. Been drunk and threw up:
never


LIST THREE FAVOURITE COLOURS:

12. black
13. pink
14. White


THIS YEAR HAVE YOU: (2009)

15. Made a new friend:
yups

16. Fallen out of love:
Definately

17. Laughed until you cried:
No…lol

18. Met someone who changed you:
no…I the one who can change myself!

19. Found out who your true friends were
yes…thanks god for sending u

20. Found out someone was talking about you:
yeah!...n it’s all about my talent!

21. Kissed anyone on your friend's list:
yeap…..

22. How many people on your friends list do you know in real life:
after screening…95%

23. How many kids do you want to have:
Two...hopefully 1 boy n 1 girl...twins would b GREAT!!

24. Do you have any pets:
don’t have this moment…stop petting>>>

25. Do you want to change your name:
don’t want…if I got second life, I still want this name

26. What did you do for your last birthday:
working

27. What time did you wake up today:
6.30am

28. What were you doing at midnight last night:
having supper after finish theater rehearsals

29. Name something you CANNOT wait for:
cant wait for my coming show!

30. Last time you saw your Mother:
Last 4th may 2009…….mummy I miss u

31. What is one thing you wish you could change about your life:
meeting all the people who not contribute something in my life

32. What are you listening to right now:
my students voice….now it’s a time for them to going back home

33. Have you ever talked to a person named Tom:
Yes…

34. What's getting on your nerves right now:
going to RTM later….

35. Most visited webpage:
Fantasy to Reality….my blog

36. Whats your real name:
Nordiyana Md Aini

37. Nicknames:
Diyana

38. Relationship Status:
Its Complicated - single

39. Zodiac sign:
Virgo

40. Male or female?:
female

41. Elementary:
Tabika Kemas Felda

42. Middle School?:
SKLTP 6

43. High school/college?
SMKTA, SMTKT,UPM,USM

44. Hair colour:
dark brown

45. Long or short:
not really short n not too long

46. Height:
154cm – I want to be tall!!!!

47. Do you have a crush on someone?:
yes…and he younger than me

48. What do you like about yourself?:
my confidence, self esteem and I can control the situation

49. Piercings:
2 @ my ears

50. Tattoos:
wanted to…but I cant!

51. Righty or lefty:
Righty

FIRSTS :

52. First surgery:
never!

53. First piercing:
8 yrs old – my dad took me there

54. First best friend
siti nurhanida! – don’t know where is she now

55. First sport you joined:
sprint…

56. First vacation:
cant remember cause since baby I used to follow my dad n mum
(my mum from kedah, dad from Johor and working in Brunei n Spore)

58. First pair of trainers:
7 yrs old

RIGHT NOW:

59. Eating:
nope

60. Drinking:
nope

61. I'm about to:
out for meeting

62. Listening to:
still myself...ignoring the lullaby

63. Waiting on:
the sms…

YOUR FUTURE :

64. Want kids?:
yup!...be nice if I can get 1 boy n 1 girl (amin.....)

65. Get Married?:
Hope so…next year!

66. Career?:
wanted to be acting coach!!

WHICH IS BETTER :

67. Lips or eyes:
eyes

68. Hugs or kisses:
hugs

69. Shorter or taller:
taller

70. Older or Younger:
younger

71. Romantic or spontaneous:
50 - 50

72. Nice stomach or nice arms:
nice stomach cause I got nice arms already!

73. Sensitive or loud:
loud

74. Hook-up or relationship:
relationship

75. Trouble maker or hesitant:
Trouble maker


HAVE YOU EVER :

76. Kissed a stranger:
nope

77. Drank hard liquor:
I did!

78. Lost glasses/contacts:
yup…2 times

79. Sex on first date:
nope

80. Broken someone's heart:
yes, definitely!

82. Been arrested:
never

83. Turned someone down:
yeah! If that person irate me!

84. Cried when someone died:
yes :(

85. Fallen for a friend?:
yups...and its all good

DO YOU BELIEVE IN:

86. Yourself:
yes!!

87. Miracles:
all the time

88. Love at first sight:
happen 2 times

89. Heaven:
oh yes

90. Santa Claus:
errrr…not! But I got present from them

91. Kiss on the first date:
nope!

92. Angels:
its me!... :-)

ANSWER TRUTHFULLY:

94. Had more than 1 girlfriend/boyfriend at a time:
yes

95. Did you sing today?:
yes...whitney (i wanna dance with somebody)

96. Ever cheated on somebody?:
yes

97. If you could go back in time, how far would you go?:
2002...i shouldn't say no when he ask to marry him!

98. If you could pick a day from last year and relive it, what would it be?
hurmmm…no!

99. Are you afraid of falling in love?:
no..yes…no…yes..NOPE!! ;-)

100. Posting this as 100 truths?:
maybe.....

Friday, July 03, 2009

memoir of luv part III


ArJuna Hati 10
DeWa CinTaKu - ArJuna HaTi

Aku SePertI BuRung YanG TerBaNg TanPa SaYap
aKu uMpaMa BuRung YanG MelaYang TanPa tuJuaN
seMua KeraNa tiAda kaU di Sisi MeneMani ku
LangkaH teRasa SumbanG
PerIt MenanggUng RinDu

arjuna Hati 9
arJuNa HatI - Dewa CinTaKu

lepaskan tanganku andai kau tak mampu lagi memimpinku
lepaskan amarahmu andai kau tak mampu lagi membendungnya
lepaskan hatiku pergi andai kau tak ingin lagi memegangnya
lepaskan aku andai di hati mu sudah tidak lagi cinta…
lepaskan…
biarkan aku dengan masa silamku yang tak tak mungkin padam
biar aku tersadung jatuh
biar aku lumpuh….


ceritera cinta 8
Dewa Cinta - Arjuna Hatiku


‘tak mudah percaya pada pengakuan
aku di hati mu yang tersayang’
‘hentikanlah saja jenaka bermadah
biasa terlalu sering ku dengar
ceritera cinta tiada berubah
hanya mimpi yang indah
akhirnya nanti….kecewa’


arJuNa HatI 7
ArJunA Hati - DeWa CintAkU

kau memang cinta hatiku
telah ku ukir namamu di hatiku
dan hati ku kini milikmu
ke mana pun kau pergi
akan tetap aku jejaki
biar kaki ku lelah untuk melangkah
namun akan ku gagahi jua
kerana kau arjuna hati ku


ArJunA HaTi 6
ArJuNa HatI - DewA CinTaKu

kalau hadirku mampu melenyapkan taufan duka
kalau hadirku mampu membawa pergi awan kelabu
kalau hadirku mampu hiburkan alam semesta
aku ingin hadir untuk itu
aku ingin hidup untuk itu
aku ingin….
biar sejuta tahun aku tetap ingin….


arjuNa HaTi 5
ArjuNa HatI-DeWa CintaKu

aku deWi yang masih tercari-cari DewAku
aku SiTa yang masih menunggu RaMa membawaKu pergi
aku LaiLa yang masih SetiA menanti Majnun
aku JuLiet yang HamPa menanti Romeo
aku lah wanIta yang mengejar Arjuna HatiKu
Barangkali Dewa,RamA, maJnun, Romeo dan ArJunA Ku memang tak pernah wujud
dan aku telah penat mencaRi
sudah letiH menunggu
sudah Lelah Mengejar
kerAna HikaYat CinTa tak SeLalu berakhir deNgan CeriTera YanG inDah


ArJuNa HaTi 4
arJuNa HaTi-DewA CinTaKu

langit malam bagai mengerti
bahawa aku dan engkau hadir
bersama warna cinta
bersama hati yang sarat kerinduan
cahaya bulan menyimbah sinar yang terindah
seperti engkau yang menyinari hidupku


ArjUna HaTi 3
aRjUnA HaTi-DeWa CiNtaKu

Awan kelabu ku berarak
Mega mendung pun berlalu
Langit biru pula berlabuh
Bagai telah ditulis
Dan bagaikan terlukis dihati
aku untukmu dan kau untukku