Buat Si Jantan Sundal


i


kau ingat tika kau beli hati aku?
harganya tinggi tika itu
nilainya lebih dari wang emas


kau ingat tika kau hempaskan hati aku?
aku roboh
hati aku kecai!


kau ingat tika kau cantumkan semula hati itu?
harganya jadi separuh
hatinya ada, tapi jiwanya kosong


kau ingat tika kau lelong hati itu?
aku ranap
hati aku lebur!


kau orang sundal!
hidup kata tipu
mati aku jadi galangnya
bunuh aku saja dari kau mahu lelong hati itu!


<<<<<<<<>>>>>>>>>


ii


aku orang malam
lebih senang dengan bulan
biar sepi peluk aku
biar si bintang teman aku
biar aku dalam gelap


<<<<<<<<<>>>>>>>>>


iii

waktu kau kutip aku
aku begini

waktu kau lontar aku
aku jadi begini

waktu kau pijak aku
aku masih begini

aku akan tetap begini
untuk bila-bila
sampai bila-bila


<<<<<<<<<>>>>>>>>>>

iv

aku keparat hidup
hidup tanggung malu
sebab si jantan sundal


aku gadis celaka
hidup galas beban
sebab si jantan sundal


aku sundal
sebab si jantan sundal.
<<<<<<<<<>>>>>>>>>

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

J A T U H

Love Your Life

'semangat, mari peluk aku cepat!'