Lots of Story & Love

Hye peeps out there...

banyak citer nak update, banyak benda jadi minggu ni...

SAKIT
alahamdullilah...hampir 80% aku da recover, teruk kali ni demam+infection, maybe banyak sangat mkn antibiotik. so, system badan aku jadi malas and fully depend on antibiotic pills from 150mg & now 500mg...huh! mmg kena jaga2 la lepas ni.
sumpah! lepas ni da tak mau buat split..x mau buat exercise yang extreme! as long as my body can move, i can jump, my hand can flip gracefully...is enough already!

USM SHOWCASE@ IMPIANA&MANDARIN HOTEL KLCC
Kawan-kawan yang di KL, sila mari datang!
5 & 6 Dec 2009 @ Impiana KLCC

sesi persembahan 1 sesi pagi & 2 sesi petang

jam 10 pagi hingga 6 petang


ada showcase USM sempena expo education. tujuannya mempromosikan USM dan tunjukkan kat org ramai campus life in USM.
saya ada kat sana dari 4 hingga 7 Dis 2009 (nasib baik my director approve cuti, thanks Mrs Chian ~ love&hate relationship,huhuhu....)

KONGSIGELAP BATTLEFIELD GAME

it's on 5th Dec 2009

2.30pm till 7.00pm

Armenian Street, Acheh Street & Cannon Street

PESTA HERITAGE HEBOH ~ Street Festival

Banyak aktiviti lain selain KongsiGelap
Dah siap! tinggal nak main je...hopefully my asisstants can handle the game without my supervision! dont worry guys...I trust You!

PEGAWAI KEBUDAYAAN B41
tarikh exam dah keluar 9th Dec 2009, kat KL..saya pastikan saya buat yang terbaik. The boyfriend da amik cuti siap2,saya, kak wan & Ratna akan di ambil di Penang dan di hantar ke KL oleh the boyfriend...million thanks darl..really appreaciate it!

______________________________________________________________________

1 Dec 2009

Dr Kipli cerita tentang karya barunya, tajuk 'Jatiku'...dia bilang mahu puisi diselitkan semasa karyanya dipertontonkan. Mujur idea datang mencurah-curah. Dr Kipli cuma beri aku ideanya, ceritanya dan mohon aku karangkan puisi untuknya...
Lebih kurang 15 minit..Dr Kipli baca, puas hati...nah! hasilnya..


JATIKU

Daerah ku ini penuh warna
Tarinya gemalai pesona jiwa
Berlagu merdu irama desa
Serunai bambu alunan jiwa
Gendang rentak kakiku penuh rasa

Didaerah ini lagunya berjiwa
Jauh ditinggal anasir luar
Jauh dipencil dari rona pancaroba
Tapi jiwaku meronta-ronta
Mahu lihat daerah sana
Mahu bertukar rentak
Mahu berubah irama
Sungguh aku mahu!

Dari merdu aku mahu bingit
Dari gemalai aku mahu yang tangkas
Gerakku bertukar rupa
Gerakku bertukar jiwa
Gerakku bertukar rasa

Pedih kakiku
Pedih tanganku
Lebih pedih jiwaku
Lebih pedih rasaku

Rupa yang mahu aku tukar
Bukan jiwaku
Bukan jatiku

Sesak aku dengan bukan aku
Irama bingit itu bukan milikku
Yang pantas itu bukan milikku

Aku kembali ke daerah itu
Jatiku rupanya jadi jitu
setelah itu...
Jatiku itu aku
Jatiku itu aku
jatiku itu aku...
Jatiku tetap satu
Satu itu jadi aku
Hatiku, Jiwaku, Rasaku
Jatiku...

DeanaAmane@Pelenggang Cahaya

Comments

  1. salam,

    what an interesting life you have,
    be there, touch it, feel... breathe,

    the most beautiful moments in life is when you stood still and think before you want to proceed to the next move,

    the moment of the absence of any sound before this 2 things happend:

    i. you do, &
    ii. you don't do.

    life is a journey...

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

J A T U H

Love Your Life

'semangat, mari peluk aku cepat!'