memoir of luv part I

Arjuna Hati - Sang Dewa CintaKu I

Arjuna itu berlari bersama busur dan panahnya
Aku si Dewi yang sudah patah sayap kirinya
Arjuna itu berhenti di depan ku
Aku terpaku
Arjuna itu mengubat sayap kiri ku
Aku kini Dewi yang mampu terbang semula...

Arjuna Hati - Sang Dewa CintaKu II

Hadir mu saat cinta diperturunkan dijiwaku
Hingga keras hati dan degil akal ku pun tak mampu menolaknya
Di bawah sinar bulan dan bersaksikan kerlipan bintang
Jiwa ku akur merunduk kata gerak hati
Di awan dan berpijak di bumi yang berpasir ini
Hati ku berdetik
'kau kah yang tercipta untuk ku?'
'kau kah yang aku tunggu selama ini?'
'kau kah yang aku cari?'
meragut ego dan mencuri hati
lalu terbang dibawa pergi sang arjuna

Comments

Popular posts from this blog

J A T U H

Love Your Life

'semangat, mari peluk aku cepat!'