Bermuka-muka

Pernah tak berdepan dengan orang yang bermuka-muka? Aku memang pantang sangat dengan golongan orang yang macam ni. Depan bukan main lagi tapi belakang, Ya Rabbi… memang menyakitkan hati lah kan dengan mulut takde insuran dia tu. Dah tau hidup bermasyarakat tu pandai-pandailah jaga tatasusila, karang tak pasal-pasal kena cili mulut tu. Kena cili je takpe…tapi macamana dengan balasan TUHAN? Orang yang suka bermuka-muka sampai buat hidup orang lain porak peranda ni agaknya apa masalah mereka? Haih…25 tahun hidup dengan orang macam tu, memang buat hati aku sakit sangat-sangat. Nasib baik Mak aku selalu pesan, biarkan orang yang buat kita, jangan kita buat orang. Orang macam tu pasti ada balasannya.

Memang betul kata mak, sebab tulah hidup dia dari dulu sampai sekarang ni tak senang-senang, ada saja musibah ALLAH bagi. ALLAH dah bagi peringatan tapi buat-buat endah tak endah. Aku harap orang yang suka bermuka-muka, suka mengumpat, suka melaga-laga orang & suka menambah cerita tu hentikanlah perbuatan macam tu, 1 jari tunjuk pada orang 4 lagi berbalik pada kita. MasyALLAH…

Comments

  1. Lama btol kak diana kenal org ni..dari
    Umur 2tahun ker..ish2..tu la pasal..kan..dlm dunia..mmg mcm2..barulah dunia ni dipenuhi warna..

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

J A T U H

Love Your Life

'semangat, mari peluk aku cepat!'