Selamat Malaysia Raya!

Selamat kembali bekerja!

Setelah puas berhari raya, makan kuih raya dan ketupat segala, marilah kembali bekerja untuk negara (dan diri sendiri) Minggu ni masih sibuk mengatur acara undangan perkahwinan, rumah terbuka, berkunjung ke rumah saudara mara di Utara pulak :) Penat tapi seronok!

.

.

.

Orang ni pelik kan? Ramai orang pelik yang kita tak jangka dalam dunia ni. Cuma Allah je yang tahu macamana sebenarnya.

Orang yang nampak baik tak semestinya dia betul-betul baik, ada yang nampak jahat tak semestinya dia betul-betul jahat. Hati masing-masing, sendiri jagalah kan. Sebab semua perkara bermula dari hati. Macam Kes Datuk Sosilawati, siapa sangka salah seorang suspek merupakan orang yang sangat baik based on feedback rakan-rakan beliau. Apapun semoga pihak polis dapat menyelesaikan perkara ini secepat mungkin, kepada keluarga yang terlibat, harap bersabar ,menempuh dugaan. Dunia sekarang macam-macam boleh jadi.

Ada juga orang yang masih tak Merdeka walaupun negara kita dah merdeka, ye lah masih takut dengan diri sendiri, orang yang takut dengan diri sendiri dan rasa tak 'secure' tu memang akan buat perkara-perkara yang memalukan diri sendiri yang dia sendiri tak sedar :)
Mungkin aku perlu beritahu yang bakal mak mentua aku cikgu macam mak dia, tapi bezanya bakal mak mentua aku kelulusan Degree dari Nottingham University, bakal suami aku pun duduk oversea dari kecik sebab ikut maknya yang sambung belajar, hurm atau aku perlu bagi tahu kat dia yang aku dengan bakal suaminya tu satu sekolah dan sama-sama anak peneroka ( cuma bakal suaminya tak mengaku anak felda, siap menipu segala -lagi hipokrit) dah lepas setahun pun masih takut-takut lagi? ingat aku 'ingin' sangat nk merampas balik jantan tak guna tu? bagi free untuk jadi khadam aku pun belum tentu aku mau!
Kesian dengan orang yang takut dengan bayang-bayang sendiri, rasa tak 'secure' sebab tu rasa perlu 'private' kan? (hahaha...ada orang jadi stalker tapi tak ngaku, kalau tak macamana dia tau kan apa yang aku tulis?) biasalah orang yang takut sebab buat salah, kalau tak buat salah buat apa nak risau, nak tukar-tukar link, nak private segala.

Selamat Sambung Kerja!


Selamat Hari Malaysia

Kun Kun Kun
Malaya Pak Ji Pun
Ji Pun Tung Kim Thui
Malaya Lawan Jepun!

Ki Chui Malaya Ki Chui!

Berapa kerat yang tahu sejarah pembentukan Malaysia? Berapa ramai yang tahu kenapa kita menyambut 16 Sept sebagai cuti umum?

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

J A T U H

Love Your Life

'semangat, mari peluk aku cepat!'