Puasa oh Puasa

Morning!
Walaupun dah tak pagi lagi...
Macamane puasa semalam? Ok tak?

Tahun ni I macam biasa masih menyambut berbuka dan berpuasa di rumah sewa. Alhamdulillah, kita masih berpeluang menyambut Ramadhan dalam suasana yang tenang dan aman damai. Tp tahun ni lain sikit sebab menyambut puasa di KL and this time I ada housemate cik Emma Z.

As a penangites referring to Emma and orang yang duduk lama kat Penang macam I ni, memang we will complaint about food. Sepanjang I duduk kat KL ni and keep try new place utk makan, still lagi tak kena dengan tekak. Tiap kali balik penang memang makan tak ingat la, jenuh heret Farih and Ratna suh bawak pusing Penang pegi tempat makan yang I suka makan.

Masa bulan puasa ni, macam-macam makanan ada, dan sedihnya dah puasa ke 8 tapi satu bazar pun I tak sempat nak pegi. Semuanya sebab kerja yang melambak dan bertimbun, bila dah siap-siap nak balik rumah, masa tu dah pukul 6, memang tak sempat la nak membeli di bazar, dengan jam lagi. Sudahnya, singgah je la dekat warung kuih dekat dengan ofis tu, kalau rajin sikit I pun masak la apa yang patut.

Tapi, tahun ni selera makan I pelik sikit. selalunya masa berbuka orang akan makan lebih sikit then masa sahur makan yang setakat kurma dengan air je. I pulak terbalik, masa berbuka I makan kuih je, kalau makan lebih sikit boleh muntah, dah beberapa hari macam ni. Bertabahlah wahai badan, jangan sakit2 ok. ada 20 hari lagi untuk mencukupkan rukun Islam ni. I wish I dapat puasa penuh tahun ni.

Tahun ni juga alhamdullilah, puasa ke 3,4 & 5 I dapat balik Johor, seronok betul sebab bos offer cuti. Maklum lah cuti tahun baru berusik 2 hari je, jadinya dia offer la suruh ambil cuti minggu lepas. Pandai pulak bos ni ambil hati I eh. Ehem..ehem sepanjang dah nak masuk quater 2 kerja di tempat baru ni, alhamdullilah I tak pernah ambil MC. Hope boleh dapat perfect attendance! I bukan jenis yang suka nak ambil kesempatan untuk MC sesuka hati macam sesetengah orang. even masa kerja di DELL for 3 years, my MC boleh dikira dengan jari. Harapnye rekod tu masih boleh di pertahankan.

Ape pun dimana jua kita menyambut Ramadhan, di mana pun kita kena berbuka puasa, di dalam bas ke (aku la tu, masa ahad lepas) di pejabat ke (aku jugak sbb semalam keja menimbun), di dalam kereta (contohnya my fiance sbb jalan jem kat penang) dalam lrt (tak pernah rasa lagi) dan dimana-mana la, di luar negara ke, harapnya Ramadhan ni akan jadi yang lebih baik dari yang sebelumnya. Lebih berkat dan lebih di manfaatkan dari tahun sebelumnya.






Teringat roti perisa pandan yang I makan dekat Bandung tiap kali waktu sarapan, kat Malaysia ada tak?


Bazar Ramadhan sekitar Lembah Kelang


p/s Baju raya dah siap..thanks Mak sebab siapkan cepat :) , tak sabar jugak nak buka puasa dekat penang minggu depan. 



Comments

Popular posts from this blog

J A T U H

Love Your Life

'semangat, mari peluk aku cepat!'